متن سوره الرحمن با ترجمه فارسی و انگلیسی
امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خدا که رحمتش بی اندازه است و مهربانی اش همیشگی.
به نام خداوند بخشنده مهربان
In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful
شروع الله کا نام لے کر جو بڑا مہربان نہایت رحم والا ہے.
سوره الرحمن آیه 0
الرَّحْمَنُ
[خدای] رحمان
خدای بخشنده،
the merciful
سوره الرحمن آیه 1
عَلَّمَ الْقُرْآنَ
قرآن را تعلیم داد.
(به رسولش) قرآن آموخت.
has taught the koran.
سوره الرحمن آیه 2
خَلَقَ الْإِنسَانَ
انسان را آفرید؛
انسان را خلق کرد.
he created the human
سوره الرحمن آیه 3
عَلَّمَهُ الْبَيَانَ
به او بیان آموخت؛
به او تعلیم نطق و بیان فرمود.
and taught him its pronunciation.
سوره الرحمن آیه 4
الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ
خورشید و ماه با حسابی [منظم و دقیق] روانند؛
خورشید و ماه به حساب معیّن به گردشند.
the sun and the moon to a reckoning.
سوره الرحمن آیه 5
وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ يَسْجُدَانِ
و گیاه و درخت همواره [برای او] سجده می کنند؛
و گیاهان و درختان هم به سجده او سر به خاک اطاعت نهادهاند.
the stars and the trees prostrate themselves.
سوره الرحمن آیه 6
وَالسَّمَاء رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ
و آسمان را برافراشت و [برای سنجش هر امر معنوی و مادی] ترازو نهاد؛
و آسمان را او کاخی رفیع گردانید و میزان (عدل و نظم) را در عالم وضع فرمود.
he raised the heaven on high and set the scale.
سوره الرحمن آیه 7
أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ
تا در [سنجیدن با] ترازو طغیان روا مدارید [و از مرز عدالت و انصاف مگذرید.]
(و حکم کرد) که هرگز در میزان (عدل و احکام شرع من) تعدّی و نافرمانی مکنید.
do not transgress the scales.
سوره الرحمن آیه 8
وَأَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ
و ترازو را به عدالت برپا دارید و از ترازو مکاهید؛
و هر چیز را به ترازوی عدل و انصاف بسنجید و هیچ در میزان کم فروشی و نادرستی مکنید.
give just weight and do not skimp the scales.
سوره الرحمن آیه 9
وَالْأَرْضَ وَضَعَهَا لِلْأَنَامِ
و زمین را برای [زندگی] مردم نهاد؛
و زمین را (با هزاران نعمت) برای (زندگانی) خلق مقرّر فرمود.
he set down the earth for the creation.
سوره الرحمن آیه 10
فِيهَا فَاكِهَةٌ وَالنَّخْلُ ذَاتُ الْأَكْمَامِ
در آن میوه ها و نخل ها با خوشه های غلاف دار است؛
که در آن میوههای گوناگون و نخل خرمای با پوشش برگ و شکوفه و غلاف است.
therein are fruits and palm trees with sheaths,
سوره الرحمن آیه 11
وَالْحَبُّ ذُو الْعَصْفِ وَالرَّيْحَانُ
و دانه های با سبوس و کاه و گیاهان خوشبوست،
و هم حبوبات متنوع که دارای برگ و گل است و نیز ریاحین است.
the grain in the blade; and aromatic herbs.
سوره الرحمن آیه 12
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس [ای انس و جن!] کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both (humans and jinn) belie?
سوره الرحمن آیه 13
خَلَقَ الْإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ كَالْفَخَّارِ
انسان را از گلی خشکیده مانند سفال آفرید.
انسان را خدا از خشک گلی مانند گل کوزه گران (بدین حسن و زیبایی) آفرید.
he created the human from clay, like earthenware
سوره الرحمن آیه 14
وَخَلَقَ الْجَانَّ مِن مَّارِجٍ مِّن نَّارٍ
و جن را از آمیزه ای [از شعله های مختلف] آتش به وجود آورد.
و جنّیان را از رخشنده شعله آتش خلق کرد.
and he created the jinn from smokeless fire.
سوره الرحمن آیه 15
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 16
رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَيْنِ
پروردگار دو مشرق و پروردگار دو مغرب است.
آن خدایی که آفریننده دو مشرق و دو مغرب است (یکی مشرق و مغرب تابستان مطلع سرطان، و یکی زمستان مطلع جدی).
the lord of the two easts, the lord of the two wests.
سوره الرحمن آیه 17
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 18
مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ
دو دریای [شیرین و شور] را روان ساخت در حالی که همواره باهم تلاقی و برخورد دارند؛
اوست که دو دریا (ی آب شور و گوارا) را به هم در آمیخت تا به هم برخورد کنند.
he has let forth the two seas, they meet together,
سوره الرحمن آیه 19
بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَّا يَبْغِيَانِ
[ولی] میان آن دو حایلی است که به هم تجاوز نمی کنند [درنتیجه باهم مخلوط نمی شوند!]
و میان آن دو دریا برزخ و فاصلهای است که تجاوز به حدود یکدیگر نمیکنند.
and between them is a barrier which they do not overpass.
سوره الرحمن آیه 20
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 21
يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ
از آن دو دریا لؤلؤ و مرجان بیرون می آید.
از آن دو دریا لؤلؤ و مرجان گرانبها بیرون آید.
pearls and corals come from both.
سوره الرحمن آیه 22
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 23
وَلَهُ الْجَوَارِ الْمُنشَآتُ فِي الْبَحْرِ كَالْأَعْلَامِ
و او را در دریا کشتی های بادبان برافراشته چون کوه هاست.
و او راست کشتیهای بزرگ بادبان برافراشته مانند کوه که به دریا در گردشند.
also, his are the ships that run, raised up like mountains upon the sea.
سوره الرحمن آیه 24
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 25
كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ
همه آنان که روی این زمین هستند، فانی می شوند.
هر که روی زمین است دستخوش مرگ و فناست.
all that live on it will perish.
سوره الرحمن آیه 26
وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ
و تنها ذات باشکوه و ارجمند پروردگارت باقی می ماند.
و زنده ابدی ذات خدای با جلال و عظمت توست.
yet the face of your lord will abide forever, majestic and splendid.
سوره الرحمن آیه 27
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 28
يَسْأَلُهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ
هر که در آسمان ها و زمین است از او درخواست [حاجت] می کند، او هر روز در کاری است.
هر که در آسمانها و زمین است همه از او (حوائج خود را) میطلبند و او هر روز به شأن و کاری (در تکمیل و افاضه به خلق) پردازد.
whosoever is in the heaven and earth ask him. every day he is upon an affair (he reveals according to his eternal determination).
سوره الرحمن آیه 29
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 30
سَنَفْرُغُ لَكُمْ أَيُّهَا الثَّقَلَانِ
ای انس و جن! به زودی به [حساب] شما می پردازیم.
ای گروه انس و جنّ به زودی به حساب کار شما هم خواهیم پرداخت.
we shall surely aim, o both burdened.
سوره الرحمن آیه 31
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 32
يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ
ای گروه جن و انس! اگر می توانید از کرانه ها و نواحی آسمان ها و زمین بیرون روید، پس بیرون روید؛ نمی توانید بیرون روید مگر با نوعی توانایی و قدرت.
ای گروه جنّ و انس، اگر میتوانید از اطراف آسمانها و زمین (و از قبضه قدرت الهی) بیرون شوید، بیرون شوید (ولی این خیال محالی است زیرا) هرگز خارج از ملک و سلطنت خدا نتوانید شد.
tribe of jinn and of human, if you are able to penetrate the provinces of heaven and earth, pass through them! but you shall not pass through except with a power!
سوره الرحمن آیه 33
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 34
يُرْسَلُ عَلَيْكُمَا شُوَاظٌ مِّن نَّارٍ وَنُحَاسٌ فَلَا تَنتَصِرَانِ
بر شما شعله هایی از آتش بی دود و دود آتش آلود فرستاده خواهد شد، در نتیجه نمی توانید یکدیگر را [برای دفع عذاب] یاری دهید!
(اگر به کفر و طغیان گرایید) بر شما شرارههای آتش و مس گداخته فروریخته شود و هیچ نصرت و نجاتی نیابید.
flames of fire and molten copper shall be loosed against you, and you shall not be helped.
سوره الرحمن آیه 35
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 36
فَإِذَا انشَقَّتِ السَّمَاء فَكَانَتْ وَرْدَةً كَالدِّهَانِ
و ناگهان آسمان بشکافد و چون چرمی سرخ رنگ و گلگون شود.
پس آنگاه که آسمان شکافته شود تا چون گل سرخ گون و چون روغن مذاب و روان گردد (آن روز سخت هولناک از گنه پشیمان شوید).
when the heaven splits asunder and turns crimson, like red leather.
سوره الرحمن آیه 37
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 38
فَيَوْمَئِذٍ لَّا يُسْأَلُ عَن ذَنبِهِ إِنسٌ وَلَا جَانٌّ
پس در آن روز [به علت سرعت فوق العاده حسابرسی و روشن بودن همه امور] هیچ انس و جنّی را از گناهش نپرسند.
پس در آن روز هیچ از گناه انس و جنّ باز نپرسند (چون خدا و فرشتگان از گناهان خلق آگاهند).
on that day, neither human nor jinn shall be asked about his sin.
سوره الرحمن آیه 39
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 40
يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيمَاهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّوَاصِي وَالْأَقْدَامِ
گناهکاران به نشانه هایشان شناخته می شوند، پس آنان را به موهای پیش سرو به پاهایشان می گیرند [و به آتش می اندازند.]
(آن روز) بدکاران به سیمایشان شناخته شوند، پس موی پیشانی آنها را با پاهایشان بگیرند (و در آتش دوزخ افکنند).
the sinners shall be known by their mark, they shall be seized by their forelocks and their feet.
سوره الرحمن آیه 41
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 42
هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي يُكَذِّبُ بِهَا الْمُجْرِمُونَ
این همان دوزخی است که گنهکاران آن را دروغ می پنداشتند.
این همان دوزخی است که بدکاران تکذیب میکردند.
this is gehenna (hell) which the sinners belied,
سوره الرحمن آیه 43
يَطُوفُونَ بَيْنَهَا وَبَيْنَ حَمِيمٍ آنٍ
آنان در میان آتش و آب جوشان رفت و آمد می کنند
اینک میان آن جهنّم و در حمیم سوزان آن میگردند.
they shall go round between it, and between a hot, boiling water.
سوره الرحمن آیه 44
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 45
وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ
و برای کسی که از مقام پروردگارش [که احاطه و تسلّط او بر ظاهر و باطن هستی است] بترسد دو بهشت است.
و هر که از مقام (قهر و کبریایی) خدایش بترسد او را دو باغ بهشت خواهد بود.
and for he who fears the standing (before) his lord there are two gardens.
سوره الرحمن آیه 46
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 47
ذَوَاتَا أَفْنَانٍ
[دو بهشتی که] دارای درختان و شاخسارهای باطراوت و انبوه است.
در آن دو بهشت انواع گوناگون میوهها و نعمتهاست.
(gardens) with many branches.
سوره الرحمن آیه 48
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 49
فِيهِمَا عَيْنَانِ تَجْرِيَانِ
در آن دو بهشت دو چشمه ای است که همواره جاری است.
در آن دو بهشت دو چشمه آب (تسنیم و سلسبیل) روان است.
therein are two running fountains.
سوره الرحمن آیه 50
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 51
فِيهِمَا مِن كُلِّ فَاكِهَةٍ زَوْجَانِ
در آن دو بهشت از هر میوه ای دو نوع فراهم است.
در آن دو بهشت از هر میوهای دو نوع است.
therein are two kinds of every fruit.
سوره الرحمن آیه 52
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 53
مُتَّكِئِينَ عَلَى فُرُشٍ بَطَائِنُهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَجَنَى الْجَنَّتَيْنِ دَانٍ
[بهشتیان] بر بسترهایی که آستر آنها از حریر درشت بافت است، تکیه می زنند، و میوه های رسیده آن دو بهشت [به آسانی] در دسترس است.
در حالتی که بهشتیان بر بسترهایی که آستر آنها از حریر و استبرق است (در کمال عزّت) تکیه زدهاند و میوه درختانش در همان تکیه گاه در دسترس آنهاست.
(they shall) recline on couches lined with brocade, and the fruits of the gardens will be near at hand.
سوره الرحمن آیه 54
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 55
فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ
در آن بهشت ها زنانی هستند که فقط به همسرانشان عشق می ورزند، و پیش از آنان دست هیچ انس و جنی به آنان نرسیده است.
در آن بهشتها زنان زیبای با حیائی است (که به چشم پر ناز جز به شوهر خود ننگرند) و دست هیچ کس از جن و انس پیش از آنها بدان زنان نرسیده است.
therein are maidens who restrain their glances, whom neither human nor jinn have touched before.
سوره الرحمن آیه 56
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 57
كَأَنَّهُنَّ الْيَاقُوتُ وَالْمَرْجَانُ
گویی آن زنان بهشتی یاقوت و مرجان اند.
آن زنان حور العین (در صفا و لطافت) گویی یاقوت و مرجانند.
as (lovely as) rubies and as (beautiful as) coral.
سوره الرحمن آیه 58
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 59
هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ
آیا پاداش نیکی جز نیکی است؟
آیا پاداش نکویی و احسان جز نکویی و احسان است؟
shall the recompense of goodness be anything other than goodness?
سوره الرحمن آیه 60
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 61
وَمِن دُونِهِمَا جَنَّتَانِ
و جز آن دو بهشت، دو بهشت دیگر [هم] هست.
و ورای آن دو بهشت دو بهشت دیگر است.
and beside these there shall be two gardens.
سوره الرحمن آیه 62
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 63
مُدْهَامَّتَانِ
آن [دو بهشت دیگر] در نهایت سرسبزی اند.
که درختان آن دو بهشت در منتهای سبزی و خرّمی است.
the greenest of green pastures.
سوره الرحمن آیه 64
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 65
فِيهِمَا عَيْنَانِ نَضَّاخَتَانِ
در آن دو بهشت دو چشمه همواره جوشان و در حال فوران است.
در آن دو بهشت دیگر هم دو چشمه آب گوارا میجوشد.
therein are two gushing fountains of water.
سوره الرحمن آیه 66
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 67
فِيهِمَا فَاكِهَةٌ وَنَخْلٌ وَرُمَّانٌ
در آنها میوه های فراوان و درخت خرما و انار است.
در آن دو بهشت نیز هرگونه میوه خوش و خرما و انار بسیار است.
in them are fruits, palm trees and pomegranates.
سوره الرحمن آیه 68
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 69
فِيهِنَّ خَيْرَاتٌ حِسَانٌ
در آنها زنانی نیکو سیرت و زیبا صورت اند.
در آن بهشتها نیکو زنان با حسن و جمال بسیارند.
in them shall be good and pleasing.
سوره الرحمن آیه 70
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 71
حُورٌ مَّقْصُورَاتٌ فِي الْخِيَامِ
حوریانی که در سراپرده ها مستورند.
حورانی در سراپردههای خود (مستور از چشم بیگانگان).
maidens (of paradise, houris) in cloistered cool pavilions.
سوره الرحمن آیه 72
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 73
لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ
پیش از همسران بهشتی شان دست هیچ انس و جنّی به آنان نرسیده است.
که پیش از شوهران دست هیچ کس از جن و انس بدان زنان نرسیده است.
neither human nor jinn will have touched them before.
سوره الرحمن آیه 74
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 75
مُتَّكِئِينَ عَلَى رَفْرَفٍ خُضْرٍ وَعَبْقَرِيٍّ حِسَانٍ
بر بالش های سبز و فرش های زیبا تکیه می زنند.
در حالتی که بهشتیان (با حور العین) بر رفرف سبز (وجد و عزّت) و بساط زیبا (ی فخر و دولت) تکیه زدهاند.
reclining on green cushions and fine carpets.
سوره الرحمن آیه 76
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
پس کدامیک از نعمت های پروردگارتان را انکار می کنید؟
(الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار میکنید؟
which favors of your lord will you both belie?
سوره الرحمن آیه 77
تَبَارَكَ اسْمُ رَبِّكَ ذِي الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ
همیشه سودمند و با برکت است نام پروردگار با شکوه و ارجمندت.
بزرگوار و مبارک نام پروردگار توست که خداوند جلال و عزّت و احسان و کرامت است.
blessed be the name of your lord, majestic, splendid.
سوره الرحمن آیه 78
https://janat1.ir/quran/?sura=55
اشعــار دوبیتــی زیبــا
-
دوبیتی های ویژه ماه مبارک رمضان
50 شعر و پیامک
-
دوبیتی های شهادت حضرت عباس علیه السلام
30 شعر و اس ام اس
-
پیامک های شهادت دردانه ابی عبداله
بیش از 20 شعر
مفـــاتیح الجنـــان
-
زیارت عاشورا همراه با ترجمه فارسی
بیش از 17 میلیون بازدید
-
متن کامل زیارت وارث
بیش از 2 میلیون بازدید
-
متن کامل زیارت ناحیه مقدسه
بیش از 1 میلیون بازدید
سرفصل اصلی
114 سوره قرآن
- 1 . حمد
- 2 . بقره
- 3 . آل عمران
- 4 . نسا
- 5 . مائده
- 6 . انعام
- 7 . اعراف
- 8 . انفال
- 9 . توبه
- 10 . یونس
- 11 . هود
- 12 . یوسف
- 13 . رعد
- 14 . ابراهیم
- 15 . حجر
- 16 . نحل
- 17 . اسرا
- 18 . کهف
- 19 . مریم
- 20 . طه
- 21 . انبیا
- 22 . حج
- 23 . مومنون
- 24 . نور
- 25 . فرقان
- 26 . شعرا
- 27 . نمل
- 28 . قصص
- 29 . عنکبوت
- 30 . روم
- 31 . لقمان
- 32 . سجده
- 33 . احزاب
- 34 . سبا
- 35 . فاطر
- 36 . یس
- 37 . صافات
- 38 . ص
- 39 . زمر
- 40 . غافر
- 41 . فصلت
- 42 . شوری
- 43 . زخرف
- 44 . دخان
- 45 . جاثیه
- 46 . احقاف
- 47 . محمد
- 48 . فتح
- 49 . حجرات
- 50 . ق
- 51 . ذاریات
- 52 . طور
- 53 . نجم
- 54 . قمر
- 55 . الرحمن
- 56 . واقعه
- 57 . حدید
- 58 . مجادله
- 59 . حشر
- 60 . ممتحنه
- 61 . صف
- 62 . جمعه
- 63 . منافقون
- 64 . تغابن
- 65 . طلاق
- 66 . تحریم
- 67 . ملک
- 68 . قلم
- 69 . الحاقة
- 70 . معارج
- 71 . نوح
- 72 . جن
- 73 . مزمل
- 74 . مدثر
- 75 . قیامة
- 76 . انسان
- 77 . مرسلات
- 78 . نبا
- 79 . نازعات
- 80 . عبس
- 81 . تکویر
- 82 . انفطار
- 83 . مطففین
- 84 . انشقاق
- 85 . بروج
- 86 . طارق
- 87 . اعلی
- 88 . غاشیة
- 89 . فجر
- 90 . بلد
- 91 . شمس
- 92 . لیل
- 93 . ضحی
- 94 . انشراح
- 95 . التین
- 96 . علق
- 97 . قدر
- 98 . بینه
- 99 . زلزال
- 100 . عادیات
- 101 . قارعه
- 102 . تکاثر
- 103 . عصر
- 104 . همزة
- 105 . فیل
- 106 . قریش
- 107 . ماعون
- 108 . کوثر
- 109 . کافرون
- 110 . نصر
- 111 . لهب
- 112 . توحید
- 113 . فلق
- 114 . ناس
- 115 . اطلاعات قرآن
30 جزء قرآن
120 حزب قرآن
- حزب 1
- حزب 2
- حزب 3
- حزب 4
- حزب 5
- حزب 6
- حزب 7
- حزب 8
- حزب 9
- حزب 10
- حزب 11
- حزب 12
- حزب 13
- حزب 14
- حزب 15
- حزب 16
- حزب 17
- حزب 18
- حزب 19
- حزب 20
- حزب 21
- حزب 22
- حزب 23
- حزب 24
- حزب 25
- حزب 26
- حزب 27
- حزب 28
- حزب 29
- حزب 30
- حزب 31
- حزب 32
- حزب 33
- حزب 34
- حزب 35
- حزب 36
- حزب 37
- حزب 38
- حزب 39
- حزب 40
- حزب 41
- حزب 42
- حزب 43
- حزب 44
- حزب 45
- حزب 46
- حزب 47
- حزب 48
- حزب 49
- حزب 50
- حزب 51
- حزب 52
- حزب 53
- حزب 54
- حزب 55
- حزب 56
- حزب 57
- حزب 58
- حزب 59
- حزب 60
- حزب 61
- حزب 62
- حزب 63
- حزب 64
- حزب 65
- حزب 66
- حزب 67
- حزب 68
- حزب 69
- حزب 70
- حزب 71
- حزب 72
- حزب 73
- حزب 74
- حزب 75
- حزب 76
- حزب 77
- حزب 78
- حزب 79
- حزب 80
- حزب 81
- حزب 82
- حزب 83
- حزب 84
- حزب 85
- حزب 86
- حزب 87
- حزب 88
- حزب 89
- حزب 90
- حزب 91
- حزب 92
- حزب 93
- حزب 94
- حزب 95
- حزب 96
- حزب 97
- حزب 98
- حزب 99
- حزب 100
- حزب 101
- حزب 102
- حزب 103
- حزب 104
- حزب 105
- حزب 106
- حزب 107
- حزب 108
- حزب 109
- حزب 110
- حزب 111
- حزب 112
- حزب 113
- حزب 114
- حزب 115
- حزب 116
- حزب 117
- حزب 118
- حزب 119
- حزب 120
604 صفحه قرآن عثمان طه
- صفحه 1
- صفحه 2
- صفحه 3
- صفحه 4
- صفحه 5
- صفحه 6
- صفحه 7
- صفحه 8
- صفحه 9
- صفحه 10
- صفحه 11
- صفحه 12
- صفحه 13
- صفحه 14
- صفحه 15
- صفحه 16
- صفحه 17
- صفحه 18
- صفحه 19
- صفحه 20
- صفحه 21
- صفحه 22
- صفحه 23
- صفحه 24
- صفحه 25
- صفحه 26
- صفحه 27
- صفحه 28
- صفحه 29
- صفحه 30
- صفحه 31
- صفحه 32
- صفحه 33
- صفحه 34
- صفحه 35
- صفحه 36
- صفحه 37
- صفحه 38
- صفحه 39
- صفحه 40
- صفحه 41
- صفحه 42
- صفحه 43
- صفحه 44
- صفحه 45
- صفحه 46
- صفحه 47
- صفحه 48
- صفحه 49
- صفحه 50
- صفحه 51
- صفحه 52
- صفحه 53
- صفحه 54
- صفحه 55
- صفحه 56
- صفحه 57
- صفحه 58
- صفحه 59
- صفحه 60
- صفحه 61
- صفحه 62
- صفحه 63
- صفحه 64
- صفحه 65
- صفحه 66
- صفحه 67
- صفحه 68
- صفحه 69
- صفحه 70
- صفحه 71
- صفحه 72
- صفحه 73
- صفحه 74
- صفحه 75
- صفحه 76
- صفحه 77
- صفحه 78
- صفحه 79
- صفحه 80
- صفحه 81
- صفحه 82
- صفحه 83
- صفحه 84
- صفحه 85
- صفحه 86
- صفحه 87
- صفحه 88
- صفحه 89
- صفحه 90
- صفحه 91
- صفحه 92
- صفحه 93
- صفحه 94
- صفحه 95
- صفحه 96
- صفحه 97
- صفحه 98
- صفحه 99
- صفحه 100
- صفحه 101
- صفحه 102
- صفحه 103
- صفحه 104
- صفحه 105
- صفحه 106
- صفحه 107
- صفحه 108
- صفحه 109
- صفحه 110
- صفحه 111
- صفحه 112
- صفحه 113
- صفحه 114
- صفحه 115
- صفحه 116
- صفحه 117
- صفحه 118
- صفحه 119
- صفحه 120
- صفحه 121
- صفحه 122
- صفحه 123
- صفحه 124
- صفحه 125
- صفحه 126
- صفحه 127
- صفحه 128
- صفحه 129
- صفحه 130
- صفحه 131
- صفحه 132
- صفحه 133
- صفحه 134
- صفحه 135
- صفحه 136
- صفحه 137
- صفحه 138
- صفحه 139
- صفحه 140
- صفحه 141
- صفحه 142
- صفحه 143
- صفحه 144
- صفحه 145
- صفحه 146
- صفحه 147
- صفحه 148
- صفحه 149
- صفحه 150
- صفحه 151
- صفحه 152
- صفحه 153
- صفحه 154
- صفحه 155
- صفحه 156
- صفحه 157
- صفحه 158
- صفحه 159
- صفحه 160
- صفحه 161
- صفحه 162
- صفحه 163
- صفحه 164
- صفحه 165
- صفحه 166
- صفحه 167
- صفحه 168
- صفحه 169
- صفحه 170
- صفحه 171
- صفحه 172
- صفحه 173
- صفحه 174
- صفحه 175
- صفحه 176
- صفحه 177
- صفحه 178
- صفحه 179
- صفحه 180
- صفحه 181
- صفحه 182
- صفحه 183
- صفحه 184
- صفحه 185
- صفحه 186
- صفحه 187
- صفحه 188
- صفحه 189
- صفحه 190
- صفحه 191
- صفحه 192
- صفحه 193
- صفحه 194
- صفحه 195
- صفحه 196
- صفحه 197
- صفحه 198
- صفحه 199
- صفحه 200
- صفحه 201
- صفحه 202
- صفحه 203
- صفحه 204
- صفحه 205
- صفحه 206
- صفحه 207
- صفحه 208
- صفحه 209
- صفحه 210
- صفحه 211
- صفحه 212
- صفحه 213
- صفحه 214
- صفحه 215
- صفحه 216
- صفحه 217
- صفحه 218
- صفحه 219
- صفحه 220
- صفحه 221
- صفحه 222
- صفحه 223
- صفحه 224
- صفحه 225
- صفحه 226
- صفحه 227
- صفحه 228
- صفحه 229
- صفحه 230
- صفحه 231
- صفحه 232
- صفحه 233
- صفحه 234
- صفحه 235
- صفحه 236
- صفحه 237
- صفحه 238
- صفحه 239
- صفحه 240
- صفحه 241
- صفحه 242
- صفحه 243
- صفحه 244
- صفحه 245
- صفحه 246
- صفحه 247
- صفحه 248
- صفحه 249
- صفحه 250
- صفحه 251
- صفحه 252
- صفحه 253
- صفحه 254
- صفحه 255
- صفحه 256
- صفحه 257
- صفحه 258
- صفحه 259
- صفحه 260
- صفحه 261
- صفحه 262
- صفحه 263
- صفحه 264
- صفحه 265
- صفحه 266
- صفحه 267
- صفحه 268
- صفحه 269
- صفحه 270
- صفحه 271
- صفحه 272
- صفحه 273
- صفحه 274
- صفحه 275
- صفحه 276
- صفحه 277
- صفحه 278
- صفحه 279
- صفحه 280
- صفحه 281
- صفحه 282
- صفحه 283
- صفحه 284
- صفحه 285
- صفحه 286
- صفحه 287
- صفحه 288
- صفحه 289
- صفحه 290
- صفحه 291
- صفحه 292
- صفحه 293
- صفحه 294
- صفحه 295
- صفحه 296
- صفحه 297
- صفحه 298
- صفحه 299
- صفحه 300
- صفحه 301
- صفحه 302
- صفحه 303
- صفحه 304
- صفحه 305
- صفحه 306
- صفحه 307
- صفحه 308
- صفحه 309
- صفحه 310
- صفحه 311
- صفحه 312
- صفحه 313
- صفحه 314
- صفحه 315
- صفحه 316
- صفحه 317
- صفحه 318
- صفحه 319
- صفحه 320
- صفحه 321
- صفحه 322
- صفحه 323
- صفحه 324
- صفحه 325
- صفحه 326
- صفحه 327
- صفحه 328
- صفحه 329
- صفحه 330
- صفحه 331
- صفحه 332
- صفحه 333
- صفحه 334
- صفحه 335
- صفحه 336
- صفحه 337
- صفحه 338
- صفحه 339
- صفحه 340
- صفحه 341
- صفحه 342
- صفحه 343
- صفحه 344
- صفحه 345
- صفحه 346
- صفحه 347
- صفحه 348
- صفحه 349
- صفحه 350
- صفحه 351
- صفحه 352
- صفحه 353
- صفحه 354
- صفحه 355
- صفحه 356
- صفحه 357
- صفحه 358
- صفحه 359
- صفحه 360
- صفحه 361
- صفحه 362
- صفحه 363
- صفحه 364
- صفحه 365
- صفحه 366
- صفحه 367
- صفحه 368
- صفحه 369
- صفحه 370
- صفحه 371
- صفحه 372
- صفحه 373
- صفحه 374
- صفحه 375
- صفحه 376
- صفحه 377
- صفحه 378
- صفحه 379
- صفحه 380
- صفحه 381
- صفحه 382
- صفحه 383
- صفحه 384
- صفحه 385
- صفحه 386
- صفحه 387
- صفحه 388
- صفحه 389
- صفحه 390
- صفحه 391
- صفحه 392
- صفحه 393
- صفحه 394
- صفحه 395
- صفحه 396
- صفحه 397
- صفحه 398
- صفحه 399
- صفحه 400
- صفحه 401
- صفحه 402
- صفحه 403
- صفحه 404
- صفحه 405
- صفحه 406
- صفحه 407
- صفحه 408
- صفحه 409
- صفحه 410
- صفحه 411
- صفحه 412
- صفحه 413
- صفحه 414
- صفحه 415
- صفحه 416
- صفحه 417
- صفحه 418
- صفحه 419
- صفحه 420
- صفحه 421
- صفحه 422
- صفحه 423
- صفحه 424
- صفحه 425
- صفحه 426
- صفحه 427
- صفحه 428
- صفحه 429
- صفحه 430
- صفحه 431
- صفحه 432
- صفحه 433
- صفحه 434
- صفحه 435
- صفحه 436
- صفحه 437
- صفحه 438
- صفحه 439
- صفحه 440
- صفحه 441
- صفحه 442
- صفحه 443
- صفحه 444
- صفحه 445
- صفحه 446
- صفحه 447
- صفحه 448
- صفحه 449
- صفحه 450
- صفحه 451
- صفحه 452
- صفحه 453
- صفحه 454
- صفحه 455
- صفحه 456
- صفحه 457
- صفحه 458
- صفحه 459
- صفحه 460
- صفحه 461
- صفحه 462
- صفحه 463
- صفحه 464
- صفحه 465
- صفحه 466
- صفحه 467
- صفحه 468
- صفحه 469
- صفحه 470
- صفحه 471
- صفحه 472
- صفحه 473
- صفحه 474
- صفحه 475
- صفحه 476
- صفحه 477
- صفحه 478
- صفحه 479
- صفحه 480
- صفحه 481
- صفحه 482
- صفحه 483
- صفحه 484
- صفحه 485
- صفحه 486
- صفحه 487
- صفحه 488
- صفحه 489
- صفحه 490
- صفحه 491
- صفحه 492
- صفحه 493
- صفحه 494
- صفحه 495
- صفحه 496
- صفحه 497
- صفحه 498
- صفحه 499
- صفحه 500
- صفحه 501
- صفحه 502
- صفحه 503
- صفحه 504
- صفحه 505
- صفحه 506
- صفحه 507
- صفحه 508
- صفحه 509
- صفحه 510
- صفحه 511
- صفحه 512
- صفحه 513
- صفحه 514
- صفحه 515
- صفحه 516
- صفحه 517
- صفحه 518
- صفحه 519
- صفحه 520
- صفحه 521
- صفحه 522
- صفحه 523
- صفحه 524
- صفحه 525
- صفحه 526
- صفحه 527
- صفحه 528
- صفحه 529
- صفحه 530
- صفحه 531
- صفحه 532
- صفحه 533
- صفحه 534
- صفحه 535
- صفحه 536
- صفحه 537
- صفحه 538
- صفحه 539
- صفحه 540
- صفحه 541
- صفحه 542
- صفحه 543
- صفحه 544
- صفحه 545
- صفحه 546
- صفحه 547
- صفحه 548
- صفحه 549
- صفحه 550
- صفحه 551
- صفحه 552
- صفحه 553
- صفحه 554
- صفحه 555
- صفحه 556
- صفحه 557
- صفحه 558
- صفحه 559
- صفحه 560
- صفحه 561
- صفحه 562
- صفحه 563
- صفحه 564
- صفحه 565
- صفحه 566
- صفحه 567
- صفحه 568
- صفحه 569
- صفحه 570
- صفحه 571
- صفحه 572
- صفحه 573
- صفحه 574
- صفحه 575
- صفحه 576
- صفحه 577
- صفحه 578
- صفحه 579
- صفحه 580
- صفحه 581
- صفحه 582
- صفحه 583
- صفحه 584
- صفحه 585
- صفحه 586
- صفحه 587
- صفحه 588
- صفحه 589
- صفحه 590
- صفحه 591
- صفحه 592
- صفحه 593
- صفحه 594
- صفحه 595
- صفحه 596
- صفحه 597
- صفحه 598
- صفحه 599
- صفحه 600
- صفحه 601
- صفحه 602
- صفحه 603
- صفحه 604
حضرت مهدی عجل الله فرجه می فرمایند :
بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود كه معتقد باشيد بر اين كه ما اهل بيت رسالت، محور و اساس امور، پيشوايان هدايت و خليفه خداوند متعال در زمين هستيم. همچنين ما امين خداوند بر بندگانش و حجّت او در جامعه مي باشيم، حلال و حرام را مي شناسيم، تأويل و تفسير آيات قرآن را عارف و آشنا هستيم.
الَّذي يَجِبُ عَلَيْكُمْ وَ لَكُمْ أنْ تَقُولُوا: إنّا قُدْوَةٌ وَ أئِمَّةٌ وَ خُلَفاءُ اللهِ في أرْضِهِ، وَ اُمَناؤُهُ عَلي خَلْقِهِ، وَ حُجَجُهُ في بِلادِهِ، نَعْرِفُ الْحَلالَ وَ الْحَرامَ، وَ نَعْرِفُ تَأْويلَ الْكِتابِ وَ فَصْلَ الْخِطابِ.
تفسير عيّاشي، جلد 1، صفحه 16
حکمت 239 نهج البلاغه
هر کس تن به سستى دهد، حقوق را پایمال کند، و هر کس سخن چین را پیروى کند دوستى را به نابودى کشاند.
نمایش متن عربی حکمت
مَنْ أَطَاعَ التَّوَانِیَ ضَیَّعَ الْحُقُوقَ، وَمَنْ أَطَاعَ الْوَاشِیَ ضَیَّعَ الصَّدِیقَ.
برنامه های مجمع
در تمام رده های سنی
در رشته های :
خواهران : چهارشنبه ها ساعت 19
برادران : چهارشنبه ها ساعت 21:30
همراه با سخنرانی استاد حوزه
آمار بازدید و محتویات
تعداد افراد آنلاین : 412
تعداد بازدید امروز : 1,200,139
تعداد احادیث و روایات : 4,142
تعداد مقالات سایت : 16
تعداد بقاع متبرکه : 15
تعداد سخنرانی ها : 45
تعداد اشعار دوبیتی : 2,611
تعداد شخصیت ها : 7


